Hartley - Reisverslag uit Irymple, Australië van Pieter Gorter - WaarBenJij.nu Hartley - Reisverslag uit Irymple, Australië van Pieter Gorter - WaarBenJij.nu

Hartley

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

08 Januari 2018 | Australië, Irymple

Na een rit van zo'n 260 km komen we op onze nieuwe bestemming aan. De laatste 3,5 kilometer gaan over een gravelroad waar we een huis tot onze beschikking hebben. Het advies was om 48 uur van te voren te bellen maar dat waren we vergeten. Bij het huisje aangekomen, Broken Gum Country Eco retreat, deden we dit alsnog, maar het no worries was het antwoord, we konden zo het huis in want alles stond al klaar. Het bleek het huis van Bill en Norma, onze hosts, die nu zelf in een huis 160 meter verderop woonden. Bill had dit huis zo'n 20 jaar geleden gebouwd toen hij gebruik kon maken van een lngdurig verlof. Elke 10 jaar kan een werknemer drie maanden doorbetaald verlof opnemen. Hoewel het huis sober was ingericht heeft het wel een knusse uitstraling. Alles is zelfvoorzienend en dat kan wel inhouden dat de stroom wordt uitgeschakeld als er teveel apparaten tegelijk staan ingeschakeld. Dit gebeurd ook een aantal keer. Het huis staat echter op een schitterende plek, midden in de natuur en de property is 150 acre, zo;n 60 ha., groot. Het is verdeeld in drie gedeeltes en je kan er prachtig wandelen. Dat doen we ook verscheidene keren waarbij we veel kangoeroes te zien krijgen. Deze zijn wel erg op hun hoede en hebben ons veelal eerder in de gaten dan wij hen. Als je te dicht in de buurt komt gaan ze ervan door.
Hoewel we ruim voorzien worden van etenswaren voor een stevig ontbijt gaan we de volgende dag nog wel wat inslaan in Srathalbyn. Een leuk plaatsje om doorheen te lopen en bij de bakery een koppie met wat lekkers te scoren. 's Middags rijden we nar de kust waar we een wandeling langs het strand maken. Het water is lekker maar we gaan maar niet zwemmen. Er staat een behoorlijke branding en er wordt gewaarschuwd voor een gevaarlijke onderstroom. 's Avonds gaan we nog een keer de kangoeroes bespieden en komen we het halfwilde paard met veulen tegen die in het verste gedeelte van het landgoed lopen. Ook genieten we van de vele soorten vogels die rondom het huis in de bomen vertoeven. Morgen wacht ons een lange tocht, 470 km, naar Flinders Ranges.