fietstocht Melbourne. - Reisverslag uit Buxton, Verenigd Koninkrijk van Pieter Gorter - WaarBenJij.nu fietstocht Melbourne. - Reisverslag uit Buxton, Verenigd Koninkrijk van Pieter Gorter - WaarBenJij.nu

fietstocht Melbourne.

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

29 December 2017 | Verenigd Koninkrijk, Buxton

Vrijdagmorgen, 29 december, zijn we alweer vroeg uit de veren. er staat een ruim 4 uur durende fietstocht door Melbourne op het programma. We moeten om 09.55 uur op een bepald punt in Melbourne verzamelen. Maar voordat we daar zijn moeten we eerst ruim een half uur met de tram en dan nog een stukje lopen. We besluiten om in de buurt van het meeting ons ontbijt te nuttigen en dat lukt aardig. We vinden een leuk restaurantje op 10 minuten lopen. Het brood en beleg laat ons goed smaken. Wij kunnen de fietstocht aan. Omdat we ruim op tijd op het meeting point zijn besluiten we nog even in een groot gebouw te gaan kijken en het blijkt dat daar nog een soort restaurant in aanwezig is. We bestellen daar nog een kop koffie.
Op het aangegeven tijdstip zijn we weer op het meeting point aanwezig. Er staan al mensen te wachten die ook de fietstocht gaan doen. Deze mensen gaan met een andere gids mee dan wij. Samen met nog een duits stel worden we door een vrouwelijke gids meegenomen naar hun " kantoor" waar we een fiets uit kunnen zoeken.
We fietsen ruim 4 uur door Melbourne en de gids vertelt over bezienswaardigheden en de geschiedenis van Melbourne. Het is een prachtige manier om een stad te verkennen. Het is regelmatig een flinke uitdaging omdat Melbourne een geacidenteerde stad is. Ook worden we getracteerd op een heerlijke lunch. Al met al een prachtige dag. s'Avonds zijn we wezen eten in een restaurant in St. Klda, de wijk in Melbourne waar ook ons hotel staat.

• 12 Januari 2018 - 12:02

Aafke:

Jij en fietsen Nel? Een ware beproeving! Inderdaad, fietsend zie je van alles. (Hebben wij in Chicago gedaan).